۱۳۹۲/۱۱/۲۸

فيلم عروس كدومه (1338)



ليست كامل عوامل فيلم عروس كدومه (1338)
گروه كارگرداني
۱- فرخ غفاري....كارگردان
گروه فيلمنامه
۱- محمدعلي هاتف....نويسنده
گروه بازيگران
۱- تهمينه....
۲- حميد قنبري....
۳- سلمان ونوس....
۴- اشرف كاشاني....
۵- كاظمي....
۶- پوراعظمي....
۷- پرنده صفوي....
۸- فريده نصيري....
گروه تهيه و توليد
۱- امير عماد....تهيه كننده
۲- فرخ غفاري....تهيه كننده

خلاصه داستان :
زن و مرد جواني خيال ازدواج دارند. صبح روز عروسي زن تدريجاً درمي يابد كه دارد تغيير جنسيت مي دهد و سرانجام بعدازظهر به هنگام عقد، تبديل به مرد جواني مي شود! داماد آنقدر در فكر ازدواج است كه خود نيز احساس زنيت مي كند!

۱ نظر:

  1. دوبلورهای ایرانی را می شناسید؟
    ستاد حمید قنبری هفتم مهرماه ۱۳۸۶ در تهران درگذشت. وی صداپیشه، پرده‌خوان و یکی از نخستین خوانندگان پاپ ایرانی بود. در میان هنرپیشگان ایرانی در فيلم ها به جای منصور سپهرنیا و جواد تقدسی نیز صحبت كرد. وی پدر شهیار قنبری شاعر، ترانه سرا و خواننده ایرانی است. زنده یاد قنبری دوبلور قديمي سينماي ايران که با صداي جري لوئيس شناخته مي شد، هفتم مهرماه در سن 83 سالگي و به دليل عوارض ناشي از سکته قلبي در تهران درگذشت.
    حمید قنبری در سال ۱۳۰۳ خورشیدی در تهران به دنیا آمد و پس از گذراندن دوران تحصیل، از هنرستان هنرپیشگی فارغ التحصیل شد. او از نخستین هنرمندانی بود كه پیش پرده خوانی می كرد. حمید قنبری از سال ۱۳۲۳ كار خواندن در رادیو را آغاز كرد و در سال های بعد همین تیپ و صدای جری لوئیس را به رادیو برد كه این تیپ در برنامه های رادیویی با نام آقا كوچول معروف شد.



    زنده یاد حمید قنبری



    او از سال ۱۳۴۹ در كار دوبلاژ فعالیت خود را آغاز كرد و در فیلم هایی كه جری لوئیس در آنها بازی داشت، مانند: قهرمانان، منظم نامنظم، راه جبهه كدوم طرفه، سه نفر روی نیمكت، نابغه، ستاره ها و مانكن ها، كلافه، یك دیوانه در فروشگاه، بیمار قلابی، جواهرات جری لوئیس و ... به جای جری لوئیس حرف زد و در ایران جری لوئیس را با صدای حمید قنبری می شناختند.




    زنده یادان حمید قنبری و پوران



    حمید قنبری در دوران فعالیت رادیویی، كارگردان برنامه صبح جمعه بود كه با همكاری چند هنرمند دیگر، ترانه های فكاهی و نمایش های موفقی را از طریق این برنامه رادیویی به مردم ارائه می دادند. لازم به ذکر است که زنده یاد حمید قنبری بسیار غریبانه و در سکوت خبری به خاک سپرده شد.
    منبع :سایت قدیمیها

    پاسخحذف